Štve mě a nesouhlasím s tím, že je SMYSL synonymem chudoby. Jako by správné věci patřily vždy jen pod hlavičku charity. Můžete na nich i vydělat hodně peněz. Nevěříte? Čtěte! Dozvíte se i to, proč byste měli své služby prodávat za draho, i když jste lidumil, a proč vás za to budou mít lidé rádi.

Dělejte co vás baví. Jinak je to marný

Škola nás naučila trávit svůj životní čas něčím, co nás vlastně ani nebaví. Vás baví malovat obrazy nebo chodit do přírody? Zapomeňte! To je jen zábava a ta vás neuživí. Tento model myšlení v nás dozrával mnoho let, a my v něm ze setrvačnosti pokračujeme. Mimochodem můj kamarád Pavel se chůzí do přírody živí.

Mnoho lidí vydělalo miliardy na tom, co je baví a co má smysl/reálný přínos pro lidskou společnost. Třeba pan Tomáš Baťa chtěl obout celý svět, aby lidé nemuseli chodit bosy. A myslíte, že Elon Musk dělá svůj vesmírný program SpaceX proto, aby si vydělal víc peněz?

Pokud je váš hlavní důvod PROČ to děláte jiný, než jen uživit se, pak k sobě přitáhnete podobně naladěné lidi, kteří vám moc rádi pomohou. Udělají pro vás vždy i něco navíc, a to nakopne váš byznys znatelně kupředu.

Laciný věci si lidé kupují jen z nutnosti

A proč směřuju své klienty k tomu, aby prodávali za draho a vydělávali hodně peněz, když tady celou dobu melu o upřímné pomoci lidem? Vybavte si tu nejlevnější hospodu, ve které jste kdy byli, nebo nejlevnější boty, které jste kdy nosili. Co mají společného?

Snahu prodat vám to za každou cenu. Pokud není obchodník schopen poskytnout zákazníkovi něco navíc, něco lepšího, musí s cenou dolu, aby prodal. Pak to vypadá tak, že jsou na vás v levné hospodě hrubí a boty se po měsíci nošení rozpadnou. Máte chuť nakoupit znovu? Ne.

V době, kdy píšu tento článek, chodím s touto dírou v botě. Ta se tam udělala po 3 týdnech nošení. To jsem zase jednou naletěl na levný zboží.

Dejte lidem maximum ze sebe. Oni dají maximum ze své peněženky

Vy se jako obchodník vydejte opačným směrem. Dodávejte jen kvalitní služby, dejte zákazníkovi vždy něco navíc, buďte milí a vstřícně řešte problémy. A buďte dražší než konkurence. Zákazník si rád připlatí, když pro něj má služba/produkt odpovídající hodnotu a cítí, že o něj má obchodník upřímný zájem.

Argument – lidé na to nemají peníze – neexistuje. Bezdomovci mají vždycky peníze na víno a cigára, i když nepracují. Lidé si seženou peníze, které u vás utratí – pokud jim to bude stát za to.

Budete dražší a oblíbenější než konkurence

Pointa článku? Jako úspěšný podnikatel, a to nejen finančně, ale i v životním štěstí, dělejte to, co vás nejvíce baví. Přinášejte lidem opravdovou hodnotu. Dejte do toho všechno. Pečujte o člověka samotného a nechtějte za každou cenu prodat. Buďte dražší než konkurence, protože ona tohle nedělá. Zákazníci vždycky budou mít peníze na to, aby nakoupili právě u vás!

Líbil se vám článek? Pomozte mi ho prosím šířit dál :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *