Jako magnet k sobě přitahuji mně podobné lidi. Tedy srdcaře v podnikání a duší svobodné lidi. A ty, kteří vidí v podnikání pouze kšeft, spolehlivě odrazuji.

Spolupracuji jen na projektech, které mají smysl a jsou přínosné pro naši společnost. Nemusí jít hnedka o záchranu planety. Stačí, když hlavním motivem podnikání mého klienta nejsou peníze, ale upřímný zájem o ostatní lidi.

Vysvětluji, že pro dlouhodobě udržitelný byznys je nejdůležitější, aby podnikání mělo opravdový smysl a přinášelo reálnou hodnotu lidem v naší společnosti.

První schůzka

Na první schůzce vám kromě vzájemného seznamování rovnou předám mnoho praktických rad a doporučení pro váš projekt. To nejlepší ale přichází až po schůzce. Mám totiž čas o vás přemýšlet a řešit váš projekt s dalšími lidmi v mém okolí.

Pokud si budu jistý, že vašemu projektu dokážu být skutečně prospěšný, pak po schůzce vypracuji krátký report s návrhy na další kroky a prosbou o další informace, které o vás potřebuji vědět.

A také dodávám, že potřebuji, aby si můj klient zkusil alespoň na nějakou chvíli podnikat, a přišel tak za mnou s již konkrétními problémy k řešení.

Začátky naší spolupráce

Je pro mě klíčové dostat se do úplného jádra vašeho podnikání, a i vás jako člověka. Potřebuji vás zcela pochopit. Mám ohromnou míru empatie a opravdu hodně se ptám a naslouchám.

O vašem podnikání přemýšlím i v běžném životě. Když jdu na procházku, zaplavat si, na kolo, sleduji v kině nudný film, do kterého mě natlačila žena, řídím auto atd.

… nebo při zpožděném letu.

Vždy s odstupem několika dní, obvykle týdne, moje hlava vygeneruje další doporučený postup ve vašem podnikání. Často své klienty propojím s dalšími lidmi. Třeba s vašimi potenciálními zákazníky, se kterými společně ladíme vaší službu.

Nejsem nezúčastněný poradce. Podnikám s vámi

Nejsem poradce, který vám bude něco slepě vyprávět u stolu. Chci váš projekt poznat do hloubky a na vlastní kůži. Vyzkouším si váš produkt/službu, půjdu na váš kurz, setkám se s vaším zákazníkem a promluvím si s ním, zajdu na pivo s vašimi zaměstnanci.

Na kurzu divadelní improvizace Filipa Kardy (uprostřed), kterého mentoruji, jsem poznal prostředí, ve kterém pracuje, a hlavně jeho klienty. (zdroj: filipkarda.cz)

Miluji objevovat nové prostředí a poznávat nové lidi!

Mám okolo sebe spoustu lidí, profíků z různých oborů, kteří jsou myslí naladěni stejně jako vy a já. Vím, kdy je správná chvíle na to vás vzájemně propojit. Ve spolupráci se mnou získáte mnoho vzácných a důležitých kontaktů.

Mám pocit, že zrovna tady jsem přemýšlel nad něčím úplně jiným, než o čem byla řeč.

Opravdu se vám vyplatím?

Je pro mě nesmírně důležité, abych klientovi přinášel násobně větší přínos, než kolik za mě sám zaplatí. Pokud nevěřím, že to tak bude, do spolupráce prostě nejdu. Záleží mi na mém dobrém jméně.

Hodiny svého času si vážím na 1.000 Kč

To, že nestavím peníze na první místo neznamená, že je přehlížím. Chci, abyste dělali skvělé služby pro své zákazníky, a ti vám za to s velkou radostí platili mnoho peněz, abyste jim mohli dopřát ještě kvalitnější servis … a tak dále. Ale vždy musí být na prvním místě zájem klienta.